Tips voor een slanke barbecue

Het is weer heerlijk warm en zonnig weer. Daar hoort ook uiteraard een gezellige barbecue met vrienden en familie bij! Ook dit past prima in het PowerSlim afslankprogramma.

Hier een zestal tips om ook met PowerSlim verantwoord te genieten.

Tip 1.  Stil de eerste trek

Meestal begin je al op tijd met het klaar te maken van allemaal lekkere dingen en ook de barbecue wordt op tijd opgestookt. Echter het duurt nog even voordat je daadwerkelijk gaat eten. Om te voorkomen dat je je al vergrijpt aan al het lekkers zoals bijvoorbeeld het stokbrood met kruidenboter, kan je wat rauwkost eten om de eerste trek al te stillen. Ook een goede PowerSlim lunch of nog een PowerSlim tussendoortje voorafgaand aan de barbecue zorgen ervoor dat je langer een verzadigd gevoel hebt en makkelijker het stokbrood kan weerstaan.

Tip 2.  Kies voor mager vlees of vis op de barbecue

Vermijd de vette vleessoorten, zoals barbecueworstjes, hamburgers, speklappen en kies liever voor de magere varianten zoals kipfilet, biefstuk en kalkoenfilet. Ook vis is een prima alternatief. Kabeljauw, garnalen en tonijn zijn ook uitermate geschikt op de barbecue. Zalm of forel kan ook, maar dan maar 1 x per week.

Tip 3. Marinade als smaakmaker, een prima alternatief voor sausjes

Je kan het gebruik van sausjes als smaakmaker beperken door je vlees of vis te marineren. Met olie, azijn/citroensap en kruiden kan je heerlijke marinades maken.

Tip 4. Slanke sausjes zelf maken

In plaats van kant en klare sauzen die vol met vetten en suikers zitten kan je ook heel makkelijk je sausjes zelf maken. Als basis kan je dan het beste kwark (0% vet) gebruiken. Voeg hieraan kruiden (kerriepoeder of paprikapoeder, peper, zout), knoflook of komkommer toe en je maakt in een handomdraai de lekkerste tzatziki, knoflooksaus, kerrie-of paprikasaus. Kies je toch liever voor een kant en klare saus, kies dan liever voor de witte sausen dan de rode. Deze bevatten misschien wel meer vet, maar beduidend minder suikers (koolhydraten) dan de rode sauzen. Uiteraard kun je ook voor de laag in calorieën, koolhydraatarme en vetvrije sauzen van Callowfit kiezen, welke uiteraard verkrijgbaar zijn bij SlimFoodz®

Tip 5. Balans op je bord

Zorg voor een goede balans tussen vlees/vis en lekker vlees gegrilde groentes en salades op je bord. Zelf vind ik het heerlijk om champignons en paprika’s te grillen op de barbecue. De champignons in een aluminium bakje, beetje peper, zout en een scheutje olijfolie erbij, 20 min wachten en klaar. Hetzelfde geldt voor de paprika’s. Deze snij ik van tevoren wel even in grove stukken. Ben je uitgenodigd op een barbecue neem dan je eigen salade of groenten om te grillen mee. Zo voorkom je dat er misschien alleen kant en klare salades (die vaak veel koolhydraten bevatten) zijn om uit te kiezen.

Tip 6. Water in plaats van wijn

Tijdens de barbecue wordt er langer getafeld dan normaal, de kans is dus groter dat veel wordt gedronken waaronder ook alcohol. Uiteraard is het dan verstandiger om water te drinken en de alcohol te laten staan. Mocht je dan toch echt een glas alcohol willen drinken, kies dan voor één glas droge witte wijn. Deze bevat het minst aantal koolhydraten.

Sluit Menu
error: Content is protected !!